Dnešní doba je nakloněná online podnikání jako nikdy dřív. Stačí se rozhlédnout a najdete online kurz na jakékoliv téma, na jaké si vzpomenete. Spousta lidí má v šuplíku nápady na spoustu témat, která by rádi předávali dál světu. A bohužel ta témata často v tom šuplíčku i zůstanou. Proč?
Zeptejte se těchto lidí, kteří chtějí podnikat online a ještě nezačali, proč to tak je. Naprostá většina z nich vám řekne, že nemají web. A že bez webu to přeci nemá smysl. Nikdo je neuvidí, nebudou mít kam posílat zájemce o svou práci, aby o nich zjistili víc informací. Zkrátka problém. Je to ale opravdu tak? Opravdu je web nutný pro to, abyste mohli vykročit na svou cestu online podnikáním?
Máte vlastní krásný web. Na něm máte informace o sobě a o svých službách a také blog, kam píšete články. To přeci, aby se o vás vědělo. Na webu máte nějaké formuláře, které vám sbírají kontakty – zájemce o newsletter, zájemce o magnet, … Máte tam i prodejní stránku přímo napojenou na fakturační systém. Třešinkou na dortu je členská sekce, ve které je k dispozici celý kurz. Vše je krásně propojené a automatizované. Sen online podnikatelů.
Je tohle ale důvod čekat, až bude ta vhodná chvíle? Až bude čas na nový web, nebo peníze na skvělého webaře?
Hlavní je začít, vylepšovat se může cestou.
Vlastní web je krásný – teda pokud je opravdu hezký, funkční a přináší vám užitek. Není to ale nosný element. K vytvoření sebeprezentace se dá použít např. profil na síti LinkedIn, kde si zároveň budujete síť kontaktů. Možná si říkáte, že vaše téma se na tuto síť úplně nehodí. Můžete mít pravdu a hned poradím i vám, jak na to.
Mailingový systém tvoří velké kouzlo. Skrz jeden malý formulář můžete sbírat kontakty na své webové stránce. Legislativně to budete mít v pořádku, protože budete mít záznam o tom, že kontakt vám potvrdil GDPR. Tyhle kontakty se vám budou třídit do složek a vy s nimi pak můžete komunikovat. Zároveň ale většina dostupných mailingových systémů umožňuje vytvoření jednoduché landing page. K čemu je to dobré? Můžete si vytvořit stránku pro stažení magnetu, můžete si vytvořit prodejní stránku a můžete si také vytvořit svou webovou vizitku. Takže pokud nechcete profil na výše zmíněném LinkedInu, může si velmi jednoduše udělat stránky třeba na MailerLite.
Prodejní systém je takovou perličkou. Díky automatizovanému prodeji vám zjednodušeně řečeno „jen“ chodí objednávky, následně se párují platby a odcházejí faktury. Tohle je skvělý pomocník, ale upřímně? V začátcích si zvládneme vystavovat faktury i ručně. Pokud teda nemáte rovnou obří kampaň.
Pomyslnou třešinkou na dortu jsou členské sekce. Jednotný prostor v krásném designu vašeho webu, kde mají klienti vše na jednom místě. Kompletní podklady ke kurzu. Jenže často je to kromě třešinky také pěkný strašák. Pokud i vy patříte mezi ty, kdo se bojí, že bez členské sekce nebudete mít skvělý kurz, tak se bát přestaňte. Spousta nadupaných kurzů probíhá třeba formou skupinky na Facebooku. A nadšení jsou všichni. Můžete vkládat soubory i videa a materiály třídit do průvodců. Jen si nezapomeňte vše zálohovat. Ale to platí u všeho.
Podle mého názoru pro začátek opravdu stačí mailingový systém, který vám pomůže udělat ten první krok. Začít sbírat kontakty a budovat databázi. Pak bych přidala prodejní systém a na završení web. A pak členské sekce.
Co si myslíte vy? Čekat na ideální web a nebo se do toho pustit a zlepšovat postupně, časem,…
Zajímají tě novinky ze světa online podnikání, ale třeba i tipy z oblasti technikálií, strategií nebo mindsetu?